joi, 18 iunie 2015

Pictura pe apa - Ebru

Pe apa?... M-am intrebat prima data cand am auzit. Si asta cred ca uimeste pe oricine aude prima data aceste doua cuvinte alaturate... Pictura pe apa... Sau Ebru. Este o tehnica traditionala otomana.
Centrul Cultural Turc Yunus Emre in colaborare cu Halkbank a organizat aceste cursuri in perioada aprilie 2015 - iunie 2015 si probabil se vor relua la toamna, in aceeasi locatie din Constanta, aproape de plaja Modern.

 O tehnica Ebru presupune o anumita lovire a pensulei pentru a provoca sa cada pe suprafata apei picaturi de vopsea si de aceea e recomandat sa ai un halat si manusi. Vopselele sunt naturale.



Pentru ca nu stii la inceput in ce directie o iau picaturile, e bine ca totul sa fie protejat de celofan. 

Intr-un final, lucrarile se pun la uscat.


Iar la sfarsitul acestor cursuri de dau diplome de participare. Am primit de asemenea o diploma - pentru ca am participat la aceste cursuri din aprilie pana in iunie anul acesta - la evenimentul care a avut loc sambata 13 iunie, in sala de spectacole a Colegiului de Arte Regina Maria din Constanta. Apoi am audiat un concert de muzica turceasca care a ridicat jumatate de sala in picioare.


In holul colegiului s-au putut admira picturile Ebru.



In urmatorul filmulet se poate viziona un reportaj despre Ebru.



Despre acest eveniment a scris si Joie, aici.
Mai multe despre Ebru, puteti afla de la Diana Slav, care picteaza pe apa de ceva vreme.


0 comentarii :

Trimiteți un comentariu