vineri, 29 ianuarie 2016

Cuvant cheie : Invata de la toate

Ma uitam si eu prin Google dupa blogul meu si dupa cuvintele "invata de la toate" sa vad ce mai returneaza. Mai citesc ce mai scriu, zic, gandesc altii...

Cand mi-am facut blog nu stiam ce nume sa ii pun... Voiam sa fie asa ...ceva diversificat, sa pot scrie verzi si uscate, dar sa pot scrie si ceva cu tenta spirituala. Verzi si uscate, da...de ce? pentru ca in ultima perioada a vietii mele am fost, asa cum a zis cineva, "nici in caruta, nici in teleguta " etc Probabil, mi-am zis, trebuie inventat un nou instrument de deplasare, dincolo de caruta si teleguta... :D Nu am putut sa ma hotarasc pe ceva exact, plus sa sustin acea decizie pe toata durata vietii sa zicem. Asa... daca iau decizii pe un termen nedeterminat, dar nu "vesnic", pare mai relaxant, decat sa ajung sa trebuiasca sa ma gandesc de 100 de ori si sa tai o data (adica as dori sa raman si cu posibilitatea sa dau "UNDO" :)) ).
 Vorbeam la telefon cu o prietena zilele trecute care imi marturisea ca  nu  ii convine ce a ales la un moment dat. :( "Cam aiurea", m-am gandit... Sa stai sa te agiti, sa consumi timp, energie, suflet si din doua chestii sa alegi ceva si apoi cand tragi linie...ghici ce: sa nu iti convina. I-am zis:" Asa e viata, orice are avantaje si dezavantaje". Ce as fi putut sa ii zic oricum? Sau puteam sa tac impaciuitor...
Deci sa revin... Ma uitam asa pe Nea Gogu, cand.... vad:



CUM SE FACE PROPAGANDA RELIGIOASA IMPOTRIVA VIETII CU POEZIA " INVATA DE LA TOATE "?

CAUTATI IN LIRICA NORVEGIANA ACEASTA POEZIE, FIINDCA NU ESTE DE GASIT   "Invata de la toate ...Learn from everything "

 Nota DM: Cei ce pretuiesc mai mult decat adevarul experimental, impresiile din copilarie, amintirile din scoala, frumosul, atasarile si dogmele, nu inteleg utilitatea acestui articol, care decodifica modul in care au fost transformati in morti in viata, fiindca conceptiile comanda ceea ce vedem, gandim, intelegem si facem. Aceasta poezie este un vector de indoctrinare, care foloseste manipularea prin antrenare emotionala si imaginativa, specifica serviciilor de propaganda ale lui Hitler. Tinta acestui vector nu este doar propaganda religioasa mascata, ridicarea in slavi a mortii , ci deprimarea cititorului , acceptarea paralizarii individuale si sociale, acceptarea lipsei de importanta a demersului individual, in corectarea derapajelor liderilor si a aberatiilor la care suntem martori , prin identificarea cu efemerul, cu trupul si prin neglijarea eternului .
A. MODELUL APEI (YIN, FEMININ, MOALE, FLEXIBIL; PECETEA VIETII)
1. "Invata de la apa sa ai statornic drum /learn from the water to take a steady road
Nota DM: toate apele ajung la mare /ocean, dar nu in linie dreapta, pe un drum fix (statornic), nu intr-un mod rigid, ci folosind calea de minima rezistenta, pe unde roca este mai solubila. Termenul statornic se refera la obiectivul fix ( ajungerea la mare), ceea ce nu este cazul aici, fiindca statornicia caracterizeaza drumul.
2. "Invata de la ape sa nu dai inapoi /learn from the rivers never to run backwards"
Nota DM: doar cei rupti de realitate, cred ca apa nu stie sa dea inapoi, sa se intoarca din drum, sa cedeze, sa ocoleasca obstacolele, stancile si sa ajunga la destinatie. Aici intalnim o pledoarie pt rigiditate, care nu caracterizeaza modelul apei , ci modelul occidental al pietrei, tarelui si rigiditatii (amintiti-va zidurile, blindajele, cavalerii imbracati in zale)
B. MODELUL PIETREI /STANCII (YANG, MASCULIN, TARE, INFLEXIBIL; PECETEA MORTII)
3. "Invata de la stanca sa-nduri furtuna grea /learn from the rock to endure heavy storm"
Nota DM: De cand stancile moarte si rigide indura furtunile si reprezinta un model pt ceea ce este in viata ?
Daca folosim capul doar pt decor ne punem intrebari eronate si primim raspunsuri pe masura. Intrebarea corecta este cum indura furtunile ceea ce este in viata ( de pilda copacii ) ?
Prin flexibilitate. Modelul salciei, bambusului din artele martiale chineze si japoneze. Ceea ce este rigid, uscat si mort este doborat; ceea ce este elastic, moale, flexibil, plin de seva si viu, supravietuieste.
Cine nu a inteles asta ( puterea yin a moalelui, flexibilului) si ia drept model piatra tare si rigida, nu supravietuieste.
La acest lucru se refera Lao Tzu in capitolul 76 unde spune: "Elasticitatea si adaptabilitatea reprezinta pecetea vietii. Rigiditatea si inflexibilitatea reprezinta pecetea mortii"); vedeti imaginea de la adresa:https://www.facebook.com/photo.php?fbid=814237058589956&set=pb.349283161752017.-2207520000.1392863786.&type=3&theater
In afara primului nivel de intelegere a celor doua modele (moale-tare; feminin-masculin) mai exista insa si un alt aspect paradoxal, mai dificil de inteles, la care se face referire in nota de la propozitia 15. Strategia de supravietuire a viului foloseste ambele modele in mod unificat : 1. tarele imbraca moalele (exo-scheletul insectelor, molustelor ..); 2. moalele imbraca tarele (scheletul interior de la mamifere .. )
4. "Invata de la stanca cum neclintit sa sezi / Learn from the stone how to stand still"
exista si varianta: "Invata de la stanca cum neclintit sa crezi".
Nota DM: Ambele variante sunt eronate si distructive. Credintele reprezinta sicriul in care sunt asezati cei morti in viata.
Cum sa ramanem prizonieri ai dogmei ca nu este posibil de inregistrat miracolul vocii omenesti cand avem in fata noastra proba contrara (patefonul si nenumaratele mijloace de stocare a sunetului si imaginilor create dupa doborarea barierei conceptuale de catre Edison ). Pledoaria pentru imobilitate se refera la centru, iar nu la fortarea ei asupra periferiei (nota de la propozitia 15)
Apa care sta se strica, sabia nefolosita rugineste. "Apa curgatoare nu se strica; pragul usii nu este atacat de termite /Flowing water never goes bad; our doorways never gather termites" ( Chinese Proverbs); "Sabia nefolosita rugineste; apa isi pierde puritatea, daca stagneaza; tot asa inactiunea submineaza vigoarea a minţii"/ "Iron rusts from disuse; water loses its purity from stagnation ... even so does inaction sap the vigour of the mind." (Leonardo da Vinci)
MODELUL FOCULUI
5. "Invata de la flacari ca toate-s numai scrum/ Learn from the flames that everything is just ashes"
Nota DM: aceasta afirmatie citeaza din Heraclit doar o parte din enunt si anume partea care arata ca totul este efemer, trecator, in continua transformare sau curgere("panta rei"); acest lucru este adevarat doar pentru lumea fenomenala, fiindca enuntul paradoxal al lui Heraclit include si al doilea adevar: exista ceva nepieritor, care nu apune niciodata; vedeti un articol dedicat acestui subiect:
EXISTA DOAR CURGERE PERMANENTA SAU EXISTA CEVA CE NU APUNE NICIODATA/ THERE IS ONLY THE PERMANENT TRANSFORMATION OR THERE IS SOMETHING THAT NEVER SETS ?
"Un mare adevar este adevarul al carui contrar este si el un adevar "/" A great truth is a truth whose opposite is also a truth"( Thomas Mann )
"Există două tipuri de adevăr, adevărul mic si adevărul mare. Puteti recunoaste un adevăr mic, deoarece opusul său este fals ( o minciună). Opusul unui mare adevăr este un alt mare adevăr." /"There are two kinds of truth, small truth and great truth. You can recognize a small truth, because its opposite is falsehood. The opposite of a great truth is another great truth." ( Niels Bohr )
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=699460630067600&set=a.699460610067602.1073741966.349283161752017&type=3&theater
A doua interpretare ca "totul este doar iluzie sau un vis (maya)" este intemeiata pe o nentelegere a traditiilor spirituale ale omenirii; vedeti localizarea exacta a iluziei in doua articole: 1. "Viata este un vis doar pt cei ce dorm, pentru cei ce sunt prizonieri in minte, captivi in realitatea virtuala, secunda sau separata a umbrelor proiectate pe ecranul mental "/ "Life is a dream, only for those who are fast asleep " (Mirahorian)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=832155720131423&set=a.800017373345258.1073742128.349283161752017&type=1&theater
2. Eroarea "Totul este Maya (iluzie, proiectie )"/ The Error "All is Maya (illusion, projection) "
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=800020000011662&set=a.800017373345258.1073742128.349283161752017&type=3&theater
6. "Invata de la flacari ce-avem de ars in noi /Learn from the fire what we have to burn inside us"
MODELUL UMBREI
7. Invata de la umbra sa treci si sa veghezi/ learn from the shadow to pass and watch
8. Invata de la umbra sa fii smerit ca ea. /learn from the shade to be humble as it
MODELUL SOARELUI
9. Invata de la soare cum trebuie s-apui /learn from the sun how to set
10. Invata de la soare ca vremea sa-ti cunosti/ learn from the sun to know your time
MODELUL ZBORULUI PASARILOR
11. Invata de la vulturi cand umerii ti-s grei / Learn from the eagles when your shoulders are heavy
12. Invata de la pasari sa fii mereu in zbor. / Learn from the birds to be always in flight
MODELUL AERULUI /VANTULUI
13. Invata de la vantul ce adie pe poteci/ Learn from the wind that blows along pathways
14. Cum trebuie prin lume de linistit sa treci /how smoothly you should go through the world
MODELUL GENERALIZAT( MENTAL, TEORETIC)
15. "Invata de la toate caci toate-ti sunt surori /Learn from them all, because the're all sisters"
Nota DM: In univers nu functioneaza modelul teoretic mental, care generalizeaza si este exprimat prin cuvinte de genul : "tot, orice". In univers functioneaza doar cazurile concrete, adaptate situatiei reale, exprimate prin cuvinte de genul : " fiecare, in cazul in care ". Nu poti sa fi prieten si cu altcineva, doar fiindca acea persoana se afla intr-o relatie de rudenie cu prietenul tau. Nu poti manca un fruct toxic, doar fiindca face oparte din aceeasi familie cu rosia si cartoful(solanacee) .
Un lucru paradoxal, care pare eronat, dar si adevarat este faptul concret ca daca urmam modelul moliciunii si flexibilitatii apei, ni se pare ca nu putem urma simultan si modelul inflexibilitatii si rigiditatii stancii. In realitate lucrul invariabil si inflexibil al apei este deplasat din periferie, in centrul imuabil, care isi pastreaza identitatea si menirea : drumul de intoarcere in ocean. Cu alte cuvinte modelul invariantei (pietrei) este situat la un nivel mai profund decat modelul variantei (apei) , asa cum modelul totul curge(moare) este situat la un nivel mai superficial, decat totul nu curge si apune niciodata (nu moare).
16. Cum sa treci frumos prin viata/ How to go beautifully through life,
17. Cum poti frumos sa mori! /how to beautifully die
Nota DM: doua propozitii care reiau tema trecerii din 14 (Cum trebuie prin lume de linistit sa treci )
MODELULIMPORTANTEI LUCRURILOR MICI, INSIGNIFIANTE
18. "Invata de la vierme ca nimeni nu-i uitat /Learn from the worm that nobody is forgotten"
Nota DM: adica uitati-va la viermi si amintiti-va ca si trupul dvs este sau va deveni hrana lor. Vedeti traditia taoista a celor 3 viermi (三 虫 sān chóng san ch'ung) care deja mananca de vii trupurile celor care se hranesc cu cereale; de aici practica taoistă (辟穀 [辟谷] pì gǔ pi ku ) de abţinere de la consumul de cereale sau de eliminare a cerealelor din alimentatie' in articolul recent:
HRANA MATERIALA, ENERGETICA SI INFORMATIONALAhttps://www.facebook.com/photo.php?fbid=832127400134255&set=a.832127386800923.1073742181.349283161752017&type=1&theater
19. Invata de la nufar sa fii mereu curat. /Learn from the lotus to be always clean
Nota DM: Nufarul este simbol al puritatii, fiindca iese curat din namol . Apa nu uda o suprafata hidrofuga datorata nanostructurarii ( structurarii de la nivel atomic si molecular). Civilizatia terestra a realizat teflonul , care este folosit ca suprafata antiaderenta. Alte civilizatii au invatat acest secret si il aplica la peretilor navelor lor si la costumele lor, la care nu adera nimic .
20. Invata de la stele ca-n cer sunt multe osti /learn from the stars that there are armies in the skyes
Nota DM: implantarea fricii de cer ( programare reactiva cu centrul in afara), ca si cum pedeapsa nu ar fi primita instantaneu odata cu fapta, atitudinea sau conceptia eronata. Orbii nu vad pericolul unei erori in stare de izvor, ci doar atunci cand se transforma in fluviu de nestavilit. vedeti: CELE TREI PROGRAMARI ALE FIINTELOR UMANE SI TREZIREA
"Cele trei programari ale fiintelor umane si trezirea" A. subiectivi (non-reactivi, creativi, lideri ); B. obiectivi (reactivi, sclavi); C . divini (eliberati, treziti) ; "Programarea reactiva si rugaciunea reactivului"
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=628780823802248&set=pb.349283161752017.-2207520000.1389490616.&type=3&theater

21. Invata de la greier cand singur esti sa canti/ learn from the cricket, when you're alone to sing
Nota DM: doua semnificatii: 1. sa te cenzurezi si sa canti doar cand esti singur; 2. sa te bucuri cand esti singur
22. Invata de la Luna sa nu te inspaimanti/ learn from the moon never to be frightened
Nota DM: sa nu te inspaimanti de intuneric; fica de intuneric este efectul orbirii, ca urmare a deplasarii in minte; exista articole:
LUMINA CREATA (EXTERIOARA; FENOMENALA) SI LUMINA NECREATA (INTERIOARA, DIVINA, PERMANENTA )
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=790608230952839&set=pb.349283161752017.-2207520000.1388968166.&type=3&theater
Intunericul si tacerea sunt lumanarea celor care stiu unde sa caute/ Darkness and silence are the candle of those who know where to search
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=770083619671967&set=a.691429370870726.1073741939.349283161752017&type=1&theater
23. Si du-te la furnica si vezi povara ei /And go to the ant and see its burden
Nota DM: sa nu te plangi de greutati
MODELUL APEI (YIN, FEMININ, MOALE, FLEXIBIL; PECETEA VIETII)
24. "Invata de la floare sa fii gingas ca ea./ learn from the flower to be gentle as it is
25. "Invata de la miel sa ai blandetea sa. /Learn from the lamb to have its kindness"
Nota DM: aceste doua propozitii indica urmarea modelului Yin feminin al apei (moale, flexibil, gingas, bland), care neaga doar superficial propozitiile care sustin determinarea si inflexibilitatea din MODELUL PIETREI (vedeti nota de la propozitia 15)
MODELUL GENERALIZAT
26."Invata de la toate ca totu-i trecator/learn from everything, that everything is just passing by"
Nota DM: propozitie redondanta care repeta: "Invata de la flacari ca toate-s numai scrum/ Learn from the flames that everything is just ashes"
MODELUL SACRIFICIULUI /JERTFEI
27."Ia seama fiu al jertfei prin lumea-n care treci/ Take account you son of sacrifice in the world you pass through"
Nota DM: Lau Tzu spune ca doar fiintele identificate cu trupurile efemere sunt ca niste "caini de paie" sortite jertfei focului.
5.02. 以萬[万]物 為[为] 芻[刍] 狗。。 yǐ wàn wù wéi chú gǒu.
Toate făpturile din lume sunt tratate [ de univers] ca nişte "câini de paie" [ca nişte produse sau efecte, adica sunt sortite sacrificiului, arderii sau transformării] .
thus myriads of creatures are treated like straw dogs.
so sie abertausend Geschöpfe behandeln wie Stroh-Hunde.
Ils traitent tous les êtres comme chiens de paille ".
TEHNICA DE INCUIERE SI DE SUSPENDARE A MINTII PRINTR-O AFIRMATIE PARADOXALA
28. "Sa-nveti din tot ce piere, cum sa traiesti in veci!/ to learn from all that is perishing, how to live forever"
Nota DM: propozitie care neaga: "Invata de la flacari ca toate-s numai scrum/ Learn from the flames that everything is just ashes" si ignora realitatea: problema oamenilor nu este una de invatare(umplere), ci de dezvatare, golire (vedeti Lo Tzu cap 48)
Acest virus si aceasta propaganda pt a imbratisa esecul si moartea, sunt raspandite ca o boala de oameni care dorm, asa ca o sa gasiti multi vectori pe mii de situri de indoctrinare religioasa mascata, in scoli si in filme, ca cel de mai jos. Nimic nu este periculos daca practicati prezenta constienta si nu va lasati manipulati prin metoda de antrenarea imaginativa si emotionala, o tehnica la care sunt vulnerabili copiii si 60% din populatie, care nu isi folosesc propria minte


Idei dragute, dar uite ca nu tot timpul e bine sa fii relaxat si moale. 
Cu ocazia asta am aflat si alte interpretari ale acestei poezii. Oricum, indiferent ce propozitie ar zice cineva, intotdeauna s-ar gasi argumente si contra-argumente cu privire la acel aspect, provenite din filme, viziuni, realitati si experiente diferite ale vietii.

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu