vineri, 12 septembrie 2014

Diferite evenimente

Mai arunc un ochi catre luna ce a trecut si ma gandesc ce am mai facut, ce am mai dres. La plaja am mers mai mult cu sufletul. In rest, m-am plimbat de colo-colo pe la diverse evenimente.

Nu le iau la rand, dar am fost asa:  la Zilele Bergenbier, eveniment care a avut loc in acelasi timp cu spectacolul pregatit seara cu ocazia Zilei Marinei, la Zilele Orasului Cernavoda, la Festivalul Antic Tomis, la Festivalul Turco Tatar, Carnavalul lui Mazare.

La zilele Bergenbier am ascultat o parte din melodii, dar din adolescenta cand ascultam Metalica, Queen, Nirvana si altele, pana acum s-au mai schimbat pe ici, pe colo anumite tendinte si am simtit ca nu am afinitati deosebite cu muzica prestata. In schimb, am stat si am admirat cum unele persoane intrau in mare noaptea, m-am intins pe un sezlong si am privit pesiajul, facand abstractie de zapaceala de la cativa metri mai incolo, unde niste tineri incercau sa transmita un mesaj anume, prin muzica. Zic asa ca, intr-un fel ii simteam cum pun suflet in ceea ce fac si chiar vor sa ne faca sa intelegem, sa auzim ceva. Cu gandurile insa, eram departe, pe valurile marii, unde alti tineri faceau baie noaptea, probabil niste turisti care au venit la mare si incercau sa faca tot ce se putea face.


Am mers dup-aia inapoi la scena din fata Comandamentului Marinei. Acolo muzica mai diversa, romantica, mai comerciala. Daca nu ma insel, erau Amadeus.


La Zilele Orasului Cernavoda am luat un fel de teapa ca sa zic asa. M-am dus sambata seara, ei si tocmai atunci a plouat cu galetile. Cand am ajuns in centru totul era plouat, pe scena intuneric, saracii cetateni ai orasului stateau in fata scenei, pe langa fantana oprita si asteptau ceva, nu se stie ce. Am stat si eu asa in dorul lelii si am renuntat sa astept vreo manifetsrae artistica, ce se pare ca avusese loc inainte de furtuna, intr-un ritm alert, dupa spusele unei vanzatoare. Pe aleea principala de langa parc erau terase, in care se mai adunau oamenii, pe laterale erau niste corturi, acoperisuri in care lumea se inghesuia cu copii, cu carucioare etc. Am intrat si eu sub un astfel de acoperis.

La un moment dat, nu stiu cui ii vine ideea sa impinga in sus acoperisul, incercand sa dea apa jos probabil. Culmea a fost ca apa a cazut exact pe un carut in care era un copil. O femeie, revoltata intreba in gura mare: "Cine a facut asta?" de cateva ori, dar nu ii raspundea nimeni. La un moment dat, un barbat i-a raspuns: "Eu, dom'le". Femeia a inceput sa il certe, dar altcineva i-a zis ca :"e copilul omului". Doamne! mi-am zis, sa arunci fara sa vrei apa de ploaie in copilul tau din carut...




La Festivalul Turco Tatar al cantecului si dansului am stat putin, sala Teatrului de vara Soveja era arhiplina cand am ajuns eu.
La parter era o expozitie de pictura avand ca tema tatarii. Undeva in stanga scenei erau bucate tataresti care puteau fi cumparate: geantic, kobete, suberec etc.






Apoi am trecut prin parcul Tabacariei sa vizitez si Festivalul Antic Tomis. Totul era o atmosfera decupata din vechime si lipita in toata splendoarea ei, in prezent. Erau faclii, corturi, arcuri, sageti, scuturi, tineri imbracati in daci si romani. La un moment dat, am calcat pe un smoc de  iarba si am crezut ca am calcat in balegar, asa de mult au reusit sa evoce trecutul in acele locuri. La o taraba se faceau inscriptionari pe bratari din piele. Mi-am inscriptionat si eu adresa blogului.



La Carnavalui lui Mazare am ajuns si mai la sfarsit, cand carele trecusera, confetiurile fusesera aruncate si pe scena de la Cazinoul din Mamaia inca era agitatie.
Aici e o poza de la primul Carnaval.




 M-am mai plimbat pe acolo si inainte sa ma sui in microbuz, am mers si la un film 7D cica. Acolo scaunul te misca, ai ochelari 3D, te uda cu apa, iar la picioare ai ceva ca un bat care te gadila in timpul filmului.

Totul a fost interesant si iata ca a trecut si vara asta...
Cel mai interesant e sa simti linistea in mijlocul furtunii, agitatiei, aglomeratiei. Si invers. Intr-o liniste completa sa poti sa  iti imaginezi si sa simti activitate, miscare, dinamism...

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu